Hoi, Judy en ik hebben besloten om in september/oktober 2024 weer een reis te maken naar Noord-Noorwegen.
De verwachting is dat de zonne-aktiviteit volgend jaar zeker zo sterk zal zijn als het afgelopen jaar, dus de kans om bij een verblijf van ongeveer drie weken één of misschien wel meerdere keren noorderlicht te zien is best wel groot.
En zelfs als dat niet lukt: er is zo veel te zien in dit prachtige gebied. Zoals bv de gletschertong Engabreen van de Svartisengletscher, een stuk van kustweg 17, de Lofoten, bij goede weersomstandigheden een walvissafari vanuit Andenes, de Vesterålen, Senja, Tromsø, Lyngenfjord, misschien zelfs Alta....het wordt weer een prachtige tocht!
Een vriendin van ons zou ook graag mee gaan. Het is natuurlijk nog leuker als er dan nog iemand mee zou kunnen gaan. Wij hebben in onze kennissenkring gezocht naar een vierde reiziger maar door verschillende redenen wilde dat niet lukken.
Dus: is er iemand op dit Noorwegenforum die op deze reis met ons mee zou willen gaan?
Het plan is om in in de periode 21 september tot 13 oktober 2024 vanaf Amsterdam naar Tromsø te vliegen . Daar willen we een ruime stationwagen huren en een mooie trektocht maken. We verblijven in huisjes, airbnb of andere hytter. In de meeste huizen zullen we een paar nachten blijven, in sommige misschien maar één nacht. Dat moeten we natuurlijk nog plannen en reserveren.
Een dergelijke tocht hebben Judy en ik op deze manier al 2x eerder gemaakt. Van de eerste reis in 2019 heb ik ook een reisverslag gemaakt op www.vakantienaarnoorwegen.nl
https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/re ... n-oktober/
We willen natuurlijk op deze reis weer veel andere mooie dingen ontdekken, maar dit reisverslag geeft wel een goed beeld van onze manier van vakantie houden. We houden van een mooie wandeling, een beetje klimmen gaan we niet uit de weg, want de mooiste uitzichten heb je natuurlijk van bovenaf.
Maar een wandeling van een paar uur is voor ons mooi genoeg, we zijn geen echte hikers.
We zijn tussen de 50 en 60 jaar, en we zijn allemaal vrolijke en sociale mensen. En gek op het mooie Noorwegen!
Als je getriggerd wordt door deze mogelijkheid, stuur dan even een mailtje naar ons, en misschien kunnen we dan eens kijken of er een klik tussen ons is?
groet, Erik
Edit: inmiddels hebben we iemand gevonden die waarschijnlijk met ons mee gaat.