Lofoten

Heb je een specifieke Noorwegen vraag die niet in de overige sub-forums thuishoort? Stel je vraag hier zodat andere Noorwegen liefhebbers je hierbij kunnen helpen.
hildeke
Posts: 36
Joined: 17 Jan 2023, 09:46

Lofoten

Post by hildeke »

Ik zou na een weekje Ijsland door willen vliegen naar de Lofoten vertrekkend van uit Oslo . Kan mij iemand tips geven waar ik moet landen in de Lofoten . Welke luchthaven en waar dat het het meest interessant gedeelte is van de Lofoten . Zelf ben ik een gepassioneerd natuurfotograaf .
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Lofoten

Post by Erik »

Goedendag,

U zult vanuit Oslo of vanuit IJsland eerst naar Bodø moeten vliegen. Daar stapt u over op een klein vliegtuig, dat zou dan kunnen landen op vliegveld Leknes of vliegveld Svolvaer. Er vaart ook een veerboot tussen Bodø en Moskenes (Zuid-Lofoten).
Leknes ligt centraler op de Lofoten, als u de mooie eilandengroep Vesterålen ook wilt bekijken dan zou u beter naar Svolvaer kunnen vliegen denk ik. Maar de luchthavens liggen slechts een uurtje rijden van elkaar verwijderd, dus dat hoeft geen breekpunt te zijn.
Zowel de eilandengroep Lofoten, alsook de eilandengroep Vesterålen zijn buitengewoon fotogeniek. Vanuit Åndenes (noordpunt van de Vesterålen) zou u ook ,via een veerboot, nog naar een ander eiland kunnen varen, Senja.
Ook voor dat grote eiland geldt dat het bijzonder mooi te fotograferen is.

groet, Erik
hildeke
Posts: 36
Joined: 17 Jan 2023, 09:46

Re: Lofoten

Post by hildeke »

Bedankt Erik ,

Ga ik hier op de site eventueel reisverhalen vinden van mensen die de Lofoten gedaan hebben . Ik wil wel nog vermelden dat ik de Lofoten niet in de winter ga doen .
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Lofoten

Post by Erik »

Ik kan het voorjaar aanbevelen, met nog veel sneeuw in mei en juni en middernachtzon is deze streek fantastisch. In de zomermaanden is het er naar mijn mening (te) druk.
In het najaar, half september tot eind oktober, krijg je de herfstkleuren en ook al kans op het noorderlicht. Ook niet te versmaden....

Bij de reisverslagen op de site vindt u ook mijn verslag van een reis naar Tromsø , Senja, Vesterålen en de Lofoten, alsook een bezoek aan de Lyngenfjord. Deze reis maakten we eind september een paar jaar geleden.
https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/re ... n-oktober/

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groet Erik
hildeke
Posts: 36
Joined: 17 Jan 2023, 09:46

Re: Lofoten

Post by hildeke »

Bedankt . Eerst Noorwegen midden Juni en dan met de voorbereidingen van IJsland en de Lofoten beginnen .
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Lofoten

Post by Erik »

Mooie vooruitzichten 👍
hildeke
Posts: 36
Joined: 17 Jan 2023, 09:46

Re: Lofoten

Post by hildeke »

Tips voor een goede kaart van de Lofoten ?
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Lofoten

Post by Erik »

https://www.dezwerver.nl/r/europa/noorw ... SDEALw_wcB

Deze hadden wij bij ons.....
Maar er zijn niet heel veel wegen op de Lofoten dus met Google maps kom je ook heel ver.
hildeke
Posts: 36
Joined: 17 Jan 2023, 09:46

Re: Lofoten

Post by hildeke »

Ik ben op de website https://www.torghatten-nord.no/ gaan kijken voor een rechtstreekse veerbootverbinding Bodo / Moskenes maar daar kom ik niet aan uit . Ik zie geen uren staan en ook geen prijzen . De bedoeling is van uit Bodo met een huurauto de overtocht te doen , mijn echtgenote en mezelf . Kan mij iemand helpen aan die gegevens op de tabel van de website
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Lofoten

Post by Erik »

Goedendag,

U heeft de goede site wel te pakken, hoor.

Als u gelijk naar "bestill" gaat dan kunt u fra:Bodo, til:Moskenes invullen.
Daarna de datum op de kalender aanklikken, en kiezen: auto incl bestuurder. Alsook 1 passagier.
De rest wijst vanzelf.
De prijs wordt aangegeven als €979, maar dat moet zijn nok979.
Als je via de Engelstalige site (via de drie streepjes rechtsboven) ingeeft dan wordt het bedrag wel in nok aangegeven.
Toevallig had Ciske deze week ook een vraag over deze site, blijkbaar werkt die niet zoals t zou moeten.Dat was in het topic Lofoten 2023.

Maar zo moet het lukken!

Succes, Erik
Last edited by Erik on 17 Apr 2023, 18:23, edited 1 time in total.
Post Reply