Lofoten

Heb je een specifieke Noorwegen vraag die niet in de overige sub-forums thuishoort? Stel je vraag hier zodat andere Noorwegen liefhebbers je hierbij kunnen helpen.
hildeke

Re: Lofoten

Post by hildeke »

Kan dat kloppen Eric dat ik 979 kronen ( € 85 ) moete betalen voor de overtocht met mijn huurauto en mijn echtgenote daar bij . Dus 2 personen .
Ik heb als datum midden mei dit jaar in gegeven .
Erik

Post by Erik »

Ja ,op een dergelijk bedrag kwam Ciske ook uit.
👍
Ik zie op de site dat niet alle plaatsen aan boord gereserveerd kunnen worden, een aantal plaatsen zijn bedoeld voor de wachtrij op de kade. Dus blijkbaar hoeft niet per se gereserveerd te worden, al zul je dan wel op tijd(vooraan) in de wachtrij terecht moeten komen.
Dit kan handig zijn om te weten, als je de reis niet al te strak wilt plannen. Ik zag dat er per dag wel 8 afvaarten kunnen zijn ( in juli).

Nog een opvallend feitje: met een volledig elektrische auto bent u voor nok 600 aan de overkant.
U wilt een auto huren? In Noorwegen is men met elektrisch autorijden verder dan wij in Nederland.
https://www.visitnorway.nl/plan-je-reis ... ch-op-pad/
hildeke

Post by hildeke »

Maar de vertrekuren dagelijks kan ik niet vinden . Ik heb ondertussen wel al gevonden dat er 4 tot 5 overzetten per dag zijn .
Erik

Post by Erik »

Als u het aantal afvaarten per datum hebt gevonden, dan ziet u ook de afvaart tijd erbij staan.

Deze afvaarten verschillen per dag, nu in april 2x , in juli soms wel 8 afvaarten per dag. Ook de tijden staan erbij ( bij groene vak "available" )
hildeke

Post by hildeke »

Bedankt . Zou jij de ferry overwegen instead het vliegtuig Eric ? Ik lees dat dat vliegtuigje ook niet goedkoop is en wanneer er felle wind moest zijn het zelfs niet opstijgt .
Erik

Post by Erik »

Ooit hebben we overwogen om een rondvlucht boven de Lofoten te maken. Moet fantastisch gezicht zijn, die muur van bergen die uit zee oprijst....
Het was toen te slecht weer, inderdaad harde wind.Als we de kans krijgen dan doen we 't toch een keer!

Maar misschien is er een rondvlucht op de Lofoten te regelen? Dan kun je gewoon met de auto/veerboot gaan en ter plaatse beslissen of je de rondvlucht (misschien met een watervliegtuig,dat is helemaal gaaf) gaat maken. Ik zal eens kijken of er een website is.

Overigens, op de Lofoten (regio Svolvaer) zijn er boten die naar de Trollfjord varen. Dit schijnt ook erg leuk te zijn, de Trollfjord is erg smal. Zelfs de Hurtigruten vaart er doorheen.
hildeke

Post by hildeke »

Eigenlijk bedoelde ik in Bodo de ferry te nemen naar Moskenes i.v.p.het vliegtuigje dat vliegt naar Svolvaer .
Erik

Post by Erik »

O ja, ik zit nu weer goed in het goede verhaal :D

Na IJsland vliegt u van Oslo naar Bodo. Nu overweegt u in Bodo een auto te huren en met de veerboot naar de Lofoten te varen.
Of u vliegt van Bodo naar Svolvaer of Leknes op de Lofoten, en huurt daar de auto neem ik aan?

Mogelijk kan er ook een huurauto klaargezet worden op de kade van Moskenes?Dan hoeft die niet overgevaren te worden.
hildeke

Post by hildeke »

Ik zou van uit Brussel naar Reykjavik vliegen , een 5- tal dagen want ik ben verleden jaar al 10 dagen in IJsland geweest . Dan van Reykjavik naar Bodo vliegen en vervolgens de ferry nemen naar Moskenes . Dat van die huurauto laten reserveren in Moskenes had ik nog niet aan gedacht . Maar hoe kom ik van de luchthaven in Bodo naar de afvaartplaats waar de ferry vertrekt naar Moskenes ? Dit is toch een 30- tal km . Taxi ?
Erik

Post by Erik »

Volgens Google maps van airport tot fergekai/ kade 30min lopen, 7 minuten per auto/taxi. Dus dat is te doen.

Ik ben benieuwd of dat lukt met de taxi in Moskenes, het valt te proberen!
We horen t graag nog eens.
Post Reply