autorondreis, Zuid-Noorwegen, tips over huttentocht?

Ga je het liefst met eigen auto naar Noorwegen? Lees hier meer over de mogelijkheden of stel je vraag.
Post Reply
Michielst
Posts: 1
Joined: 21 Mar 2022, 15:56

autorondreis, Zuid-Noorwegen, tips over huttentocht?

Post by Michielst »

Wij hebben dit jaar voor het eerst een overtocht met de boot geboekt naar Noorwegen!

17/7 gaan we van Eemshaven naar Kristiansand,
5/8 weer terug. Dit lijkt ons ruim de tijd voor een mooi rondje door Noorwegen met de auto. Het plan is zoveel mogelijk via Airbnb te overnachten.

Met potlood heb ik een route ingetekend,
Kristiansand, Bergen, Voss, Sognefjord, Jotenheimen, Oslo, Kristiansand.
We willen overal een dag of 3 blijven.
Ons gezin bestaat uit 3 kinderen van 10-12 en 14 jr en een hond van een half jaar oud.

Het lijkt ons ook erg leuk om een huttentocht te doen van bijv. 3 dagen, ik ben bang dat de wandelafstand beperkt zal zijn tot +/- 2-3h per dag. De kinderen kunnen wel langere wandelingen aan, maar worden daar niet allemaal even enthousiast van.
Ik zag op diverse fora al tips dat je de routes zelf kan plannen via ut.no. Maar ik blijf het toch wel lastig vinden om een mooie route te vinden. Wat zouden jullie mij aanraden? Welk gebied mogen we niet vergeten? Welke wandeling/huttentocht (of tochten?) moeten wij zeker doen?

Alvast bedankt,
Michiel
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: autorondreis, Zuid-Noorwegen, tips over huttentocht?

Post by Erik »

Hoi Michiel,

Ik heb geen enkele ervaring met het gebruik van de DNT-hutten, maar hier een link met info die je sowieso moet hebben voor je er aan gaat beginnen:

https://www.noorwegen.nl/vakantie/huttentochten/

Let dan ook speciaal even op de info over het meenemen van de hond.

Het lijkt mij dat je met dagtochten van "slechts" 2-3 uur niet eenvoudig een tocht van hut naar hut kunt plannen, de meeste hutten liggen veel verder uit elkaar....
Maar op deze site staan ook wat reisorganisaties die dit soort reizen organiseren en die jullie ook van informatie kunnen voorzien.
En misschien dat er op dit forum iemand is die er meer over kan vertellen?

Heel veel plezier in Noorwegen!

groet erik
Post Reply