Fjorden met de auto

Ga je het liefst met eigen auto naar Noorwegen? Lees hier meer over de mogelijkheden of stel je vraag.
Post Reply
MarioB
Posts: 2
Joined: 05 Apr 2019, 12:16

Fjorden met de auto

Post by MarioB »

Hebben jullie ervaringen met het bezoeken van de Fjorden met de auto, is dat aan te raden en hebben jullie eventueel tips?
User avatar
VNN Admin
Site Admin
Posts: 24
Joined: 19 Feb 2019, 22:47

Re: Fjorden met de auto

Post by VNN Admin »

Hallo Mario,

Langs de Fjorden liggen vaak goede wegen. De auto is dus zeker een goede optie om de Fjorden te bezoeken! Zou je je vraag wat specifieker kunnen maken? Wat wil je precies weten? We helpen je graag :)
Vóór en dóór Noorwegen liefhebbers
MarioB
Posts: 2
Joined: 05 Apr 2019, 12:16

Re: Fjorden met de auto

Post by MarioB »

Zag onlangs een natuurprogramma op TV over de Fjorden vandaar dat mijn interesse gewekt is, ik wil graag ergens in de nazomer, dus september, graag met gezin ernartoe rijden. Heb totaal geen ervaring met het rijden naar Scandinavië en Noorwegen specifiek dus alle tips zijn welkom.

Hoe kan dit het beste aanpakken, en hoeveel tijd is eigenlijk aanbevolen voor een goede belevenis, is het mogelijk om te overnachten in de buurt?
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: Fjorden met de auto

Post by Erik »

Hoi Mario,
Ah, je houdt van natuur.... Dan is Noorwegen een goede keuze. Ruige natuur, watervallen, sneeuwvlaktes, fjorden,
gletsjers, hoge steile bergen.

Om je advies te kunnen geven: Hoe oud zijn de kinderen? Wil je vaak verplaatsen in Noorwegen of liever langer op 1 plek? Hoe lang wil je gaan? De overtocht kost best wel wat, als je drie weken kunt dan zou ik dat liever doen dan 2 weken.
Wat voor accommodatie zoek je, eenvoudig of luxe? Je kunt alvast in het topic "vakantiehuisje gezocht" op dit forum hier meer informatie over vinden.

Vinden jullie elke dag autorijden leuk of juist zo weinig mogelijk?

En heb je je al verdiept in de verschillende mogelijkheden om over te varen? Zie ook het topic "overtochten naar Noorwegen".
https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/me ... noorwegen/

Ik hoor het graag, en zal dan wat specifieker op je vraag in kunnen gaan.

groet erik
Post Reply