internet

Heb je een specifieke Noorwegen vraag die niet in de overige sub-forums thuishoort? Stel je vraag hier zodat andere Noorwegen liefhebbers je hierbij kunnen helpen.
Post Reply
Johandorine
Posts: 1
Joined: 08 Apr 2019, 10:27

internet

Post by Johandorine »

Wat doe je het best om overal internet te hebben in Noorwegen? Noorse sim kaart of eigen sim kaart
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: internet

Post by Erik »

Je kunt een mifi router4g gebruiken.Tweedehands op marktplaats. Als je een goede neemt dan pikt die ook automatisch wifi van bv de camping op. Als dat niet voorhanden is dan gebruikt de router het tegoed van de prepaid datakaart. Deze is verkrijgbaar voor bv 12gb, voldoende voor een vakantie als je niet teveel video kijkt. Zo'n kaartje ( bijv. 3payg 4G., maar er zijn meer aanbieders) kost ongeveer.€40
Wel opletten dat je Europa dekking hebt, er bestaan ook die alleen voor bv amerikaanse markt geschikt zijn.
User avatar
VNN Admin
Site Admin
Posts: 24
Joined: 19 Feb 2019, 22:47

Re: internet

Post by VNN Admin »

Het is een beetje afhankelijk van je huidige abonnement. Ik heb zelf een T-Mobile abonnement dat geldig is in de gehele EU en Noorwegen + Zwitserland. Mijn eigen telefoonabonnement is dus zonder extra kosten te gebruiken in Noorwegen.

De optie van Erik is inderdaad interessant. Wat ook kan is een pre-paid simkaart met data in Noorwegen kopen en deze in je telefoon stoppen. Moderne telefoons kunnen hier een WiFi hotspot van maken. Deze kan je bijvoorbeeld aanschaffen als je via Oslo reist.

Hou er wel rekening mee dat het bereik niet overal even dekkend is als in Nederland ivm de grote afstanden.
Vóór en dóór Noorwegen liefhebbers
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: internet

Post by Erik »

Klopt Tim. Wij kozen voor mifi ivm het grote verbruik van data van onze kinderen. Met een prepaid aanbod kun je gewoon zeggen:op is op , kindertjes.Dat was al na 2dagen...De rest van de vakantie watervallen kijken😀
Geen zorgen over nagekomen rekeningen.

Maar voor onszelf was de databundel van onze telecom provider wel toereikend. In de praktijk kun je met "onbeperkt internet" ongeveer 5tot7gb verbruiken volgens mij.
Post Reply